16 Ocak 2021 Cumartesi

1.Öğretim Teknolojileri Temel Kavramlar

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

Öğretim bir sanattır ve her sanat dalında olduğu gibi öğretim alanında da incelikler vardır. Disiplinler arası bir çalışma alanı olan “öğretim teknolojileri” bu incelikleri ortaya çıkarmak ve yaymak amacıyla ortaya çıkmış bir alandır.



TEMEL KAVRAMLAR

EĞİTİM: Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir. Eğitim kelimesi daha genel kazanımları, içinde bulunulan toplumun beklentilerinin ve kültürünü taşıyan değişiklikleri ifade eder.

ÖĞRENME: Bireyin kendi yaşantısı yoluyla davranışlarında meydana gelen değişimdir. Öğrenme; planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları olarak 3 aşamadan oluşur.

ÖĞRENİM: Bir öğretim kurumunda belli bir süre içindeki öğrenmelerin tümüdür.

ÖĞRETME: Öğrenmenin kolaylaştırılması, öğrenmeye rehberlik edilmesi ve öğrenene öğrenmeyi gerçekleştirmesinde yardımcı olma sürecidir. Bilgi aktarım süreci de denilebilir.

ÖĞRETİM: Öğrencilere belli davranışları kazandırabilmek için düzenlenen planlı etkinlikler sürecidir. Öğrenme kavramıyla birlikte düşünüldüğünde, öğretim bir başkasının değişimi için planlamaları öngörürken, öğrenme daha çok bireysel kazanımları hedeflemektedir.

TEKNOLOJİ: Teknoloji bilimsel ya da sistematik bilgilerin pratik alanlara sistemli bir şekilde uygulanmasıdır. Yaşamımızı her yönden etkileyen kültürel, sosyal, politik ve zeka ögelerini kapsayan yaygın ve karmaşık bir sistem. 


ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ: Öğretim teknolojisi, öğrenme için süreçler ve kaynakların tasarlanması, geliştirilmesi, kullanılması, yönetimi ve değerlendirilmesinin teori ve uygulamasıdır. Öğretimin, eğitimin bir alt kavramı olduğu anlayışına dayalı olarak ve belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir kavramdır. Örnek: fen öğretimi teknolojisi vb.

EĞİTİM TEKNOLOJİSİ: Genelde eğitime, özelde öğrenme durumuna egemen olabilmek için ilgili bilgi ve becerilerin işe koşulmasıyla öğrenme veya eğitim süreçlerinin işlevsel olarak yapısallaştırılmasıdır. Öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir. "NE” ve “NİÇİN” konularını saptadıktan sonra “NASIL” gerçekleşebileceği konusuyla uğraşmaktır. 


3 yorum:

  1. Yazıların çok net, açıklayıcı olmuş. Uygulamalarında çok güzeldi. Emeğine sağlık .

    YanıtlaSil
  2. Gereksiz ayrıntılardan uzak durulmuş, sade ve net bir özet olmuş hocam.

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım! Çok net anlaşılır anlatmışsın konuları ve görseller de harika tebrik ederim

    YanıtlaSil

14. PADLET